Partner serwisu
Drogi i autostrady

Bochnia: korzyści z A4, ale brakuje łącznika

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

pr

Data publikacji:
28-12-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ri

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Bochnia: korzyści z A4, ale brakuje łącznika
Paweł Klasa, Creative Commons 3.0
Otwarcie autostrady A4 na odcinku Szarów – Tarnów zdecydowanie poprawiło warunki ruchu na drogach położonych na terenie powiatu bocheńskiego, mówi portalowi rynekinfrastruktury.pl Sabina Kierepka ze Starostwa Powiatowego w Bochni. Mankamentem jest jedna brak łącznika pomiędzy autostradą i biegnącą do niej równolegle drogą krajową.

Fragment autostrady A4 Szarów – Tarnów (czyli de facto Kraków – Tarnów; węzeł Szarów znajduje się bowiem na skraju aglomeracji krakowskiej) został oddany do użytku pod koniec 2012 r. Jego budowa kosztowała ok. 2 mld zł. Sabina Kierepka z bocheńskiego starostwa informuje, że natężenie ruchu na drogach położonych równolegle do autostrady uległo w tym roku zdecydowanemu obniżeniu. Dotyczy to zwłaszcza drogi krajowej K94, jak i dróg powiatowych, takich jak np. droga 2006K Szarów – Kłaj – Proszówki, droga DP1424K Krzeczów-Grady, a także droga DP 1444K Uszew – Nowy Wiśnicz – Nieznanowice, przez które wiodą alternatywne połączenia na terenie powiatu bocheńskiego z Krakowa w kierunku Tarnowa czy Nowego Sącza.

Przykładowo, średni dobowy ruch na najbardziej obciążonej drodze powiatowej 2006K (6,9 tys. pojazdów według pomiaru ruchu z 2011 r.), obecnie obniżył się o 60%.

– Oceniając jak otwarcie autostrady wpłynęło na warunki ruchu drogowego na terenie powiatu, podkreślić należy nie tylko, że natężenie ruchu uległo zmniejszeniu. Również należy pamiętać, że poprawił się komfort jazdy tranzytowych samochodów ciężarowych, gdyż praktycznie został on przeniesiony z dróg lokalnych na autostradę. A4 wpływa również na rozwój terenów przyległych do niej. I tak przykładowo, w rejonie węzła autostradowego „Bochnia” powstała strefa gospodarcza – mówi Sabina Kierepka.

Przedstawicielka starostwa zwraca też jednak uwagę na negatywny aspekt oddania fragmentu autostrady. Jest nim braku łącznika między autostradą a drogą krajowa K94. W wyniku braku łącznika, ruch odbywa się drogami powiatowymi.

– Takie rozwiązanie jest wielką niedogodnością tak dla mieszkańców powiatu, jak i dla innych kierowców korzystających z autostrady. W węźle „Bochnia” nie wszyscy kierowcy mogą zjechać z autostrady, ze względu na ograniczenie dotyczące samochodów ciężarowych – dodaje Kierepka. Koszt budowy łącznika to ok. 100 mln zł.

Sabina Kierepka dodaje jeszcze, iż mieszkańcy powiatu bocheńskiego mają nadzieję, że w przyszłości, gdy na autostradzie A4 na odcinku Kraków – Tarnów zostanie wprowadzona opłata za przejazd, ruch tranzytowy nie powróci na drogi lokalne.
 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Małopolskie: Stalexport Autostrada rozbuduje węzeł Rudno na A4

Drogi i autostrady

Małopolskie: Stalexport Autostrada rozbuduje węzeł Rudno na A4

Leonard Dolecki 24 sierpnia 2015

Śląskie: Remont węzła Bocheńskiego na A4

Drogi i autostrady

Śląskie: Remont węzła Bocheńskiego na A4

Leonard Dolecki 20 sierpnia 2015

Opolskie: Wojewoda chce poprawić bezpieczeństwo remontów na A4

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Małopolskie: Stalexport Autostrada rozbuduje węzeł Rudno na A4

Drogi i autostrady

Małopolskie: Stalexport Autostrada rozbuduje węzeł Rudno na A4

Leonard Dolecki 24 sierpnia 2015

Śląskie: Remont węzła Bocheńskiego na A4

Drogi i autostrady

Śląskie: Remont węzła Bocheńskiego na A4

Leonard Dolecki 20 sierpnia 2015

Opolskie: Wojewoda chce poprawić bezpieczeństwo remontów na A4

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5